A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A tanórákon ezen a héten is gyakran használtunk digitális eszközöket.
A 12. e osztályban matematika órán a halmazelméleti feladatokat oldottuk meg a számítógép segítségével. A 11.-es fakultációsok a kombinatorika témaköréből kaptak áttekintést és interaktív keresztrejtvényt.
A Geogebra hasznos segítség a matematika tanulásához, most is megnéztük a sinusfüggvény transzformációit. Így jobban kedvet kapnak a tanulók a függvények jellemzéséhez. Informatika órákon sokat beszélgettünk az internet árnyoldalairól is, erről négy osztály tanulói PowerPoint bemutatót készítettek. Egy másik órán egy elképzelt tanórához kellett képeket, videókat keresniük a diákoknak, és megtervezni a teljes földrajz-vagy biológia, kémia órát. Beszéltünk az e-Twinning előnyeiről; talán a mi iskolánk is bekapcsolódik ebbe a hasznos programba.
A nyelvtanárok rendszeresen használnak CD-lejátszót az óráikon, de most a Youtube segítségével videofilmeket is láttak a tanulók. Magyarórákon is gyakori a PowerPoint-tal készített tanulói kiselőadás. Nemcsak a témahéten, hanem szinte minden héten készítenek ilyen bemutatót a diákok.
Most Móricz Zsigmondról szólt egy beszámoló. Történelemből is több órán használtak digitális eszközöket a tanárok. Fizikaórán a gravitációs gyorsulást dolgozták fel a számítógép segítségével.
Ezen kívül több órán is érdekesebbé tették a tanárok a tananyagot a digitális eszközök felhasználásával. A Digitális Témahét elérte a célját: ráirányította a figyelmet a digitális eszközök sokoldalúságára, élvezetesebbé váltak így a tanórák a diákok számára.
Kovács Ildikó